Í dessa tider är det fantastiskt att ”gamla” vänner hör av sig.

Idag fick jag ett märkligt tel.samtal från en gammal vän vi kan kalla henne X.  Genom att samtala med henne har jag under 10 års tid haft väldiga agg mot den kvinna Y som ”tog” hennes man.  När ”Y” ibland kom på tal, sa jag alltid –”tänk vad elak hon har varit mot X och tagit X:s man vi kanna lkalla honom Z.  Nu är Y och Z skilda

Döm om min häpnad när jag idag fick veta att X och Y, sedan de hamnat i samma situation  blivit VÄNNER!!!  

 Detta är  inte den första erfarenhet jag fått i detta ämne. Tyvärr.  Dessförinnan är det en man som spritt illasinnade rykten om personer  i sin närhet, personer som jag respekterat  som han totalt pratade ”ner”  Jag  ”gick på” detta och  ville  knappt  hälsa på dessa, när jag råkade dem på gatan.  Det har nu visat sig att den mannen slog dunster i ögonen på maken och mig. 

Detta är förstås en vanlig företeelse, när man vill rättfärdiga sig själv.

Aldrig, aldrig mer ska jag genom andras baktaleri  hysa agg till personer —om det inte gäller påhopp på min egen person.   Den mänskliga nauren är knepig – verkligen. 

Man blir aldrig för gammal för att lära.