Man vet aldrig vad som kan hända en helt vanlig dag.

Hastigt o lustigt fick jag idag på mig hyfsade kläder (jag hade duschat) och kastade mig i bilen o körde de 4 milen till stadens centrum. Ett telefonsamtal en  timma före,  påminde mig om ett möte som jag annars hade missat. 

Jag var dock jättehungrig och skulle precis sätta på mat, när telefonsamtalet kom. Jag kastade alla planeringar över bord och körde i ilfart till platsen där mötet skulle äga rum. Jag måste dock få något i krävan innan och kastade mig in på en restaurang och beställde ”dagens”   När jag skulle betala ….fanns det ingen plånbok i väskan!!!!!  Hemsk situation.  Jag mindes plötsligt att den låg kvar på köksbordet hemma.  Att köra de fyra milen tillbaka var inte att tänka på.  Jag kunde alltså inte BETALA MATEN!!!……Med skammens rodnad fick jag lämna tillbaka min tallrik och försvinna……magen skrek efter mat……

På väg ut från restaurangen, med min skrikande mage stötte jag på en gammal vän,  jag inte sett på minst tre år. Jag förklarade min sit. och fick låna en 100:lapp.  JAG KUNDE ÄTA MIG MÄTT FÖRE MÖTET!!!!!

I väskan hittade jag ett kvitto på en kappa jag lämnat till försäljning i en second handaffär före jul.   –  Tänk, om de faktiskt sålt den?

  De hade sålt kappan!!!!! Likviden föll ut genast!

Snabbt  kunde jag återbetala 100-lappen. Dessutom hade jag några till.  Jag slapp gå i stadens centrum utan ett öre på fickan!!!!!

Gamla goda vänner och KLÄDER är inte att förakta!!!!!