För en stund sedan ringde en präst, vars gudstjänster maken o bevistat en del.  (OBS han erbjöd sig inte komma hem till änkan, vilket var lika bra, för hon höll på att städa–iförd morgonrock) Inte heller fick erbjudande om lunch eller dyl. Detta har jag fått från andra med samma yrke här omkring.   Han undrade var jag höll hus. Han hade inte sett mig sedan begravningen för 1,5 mån sedan!   Han hade ringt hit, sa han och jag hade inte svarat. Han försökte inte på min mobil tydligen.  Han frågade försynt vad jag gör hela dagarna.  (Ett givande samtal alltså)  Jag är inte otacksam–det var snällt att ringa, men tur att vi  inte har  bildtelfon eller så.

Detta ger mig anledning till följande  reflektion: Vad jag gör?  Svar det vet jag inte–men plötsligt är kl 12:30. Då måste jag sätta igång med städning o sortering.   Jag är nog för mycket ute på  mail och bloggar samt    FB.     Kort sagt,  utan min dator skulle världen inte fungera alls.  TV:n är också en sysselsättning. Det märkte jag när den gick sönder.  Men 1000:- fattigare (jag) fungerar den igen.

Jag brukar se på debattprogram—så jag blir upprörd.  TV 8  (di-nyheter) och gamla långfilmer, samt avsluta TV kvällen med Pang i Bygget, för att förstå att det finns större galningar än jag–då sover jag gott!   Jag märker att TV:tittandet blivit mer konstruktivt och  regelbundet. Jag som aldrig såg på TV förr.

Jag blir också (faktiskt) bortbjuden till trevliga människor.  Blir jag inte detta till helgerna, så ser jag  till detta.  I almanackan kollar jag helger när det är tomt och så bjuder jag mig–om ingen annan bjudit förstås.  Så fräck är jag. Inte för att jag menar att jag är så märkvärdigt trevlig, att det finns anledning till detta, men det skingrar tankarna att prata o ha trevligt.

En trevlig helg spenderade jag i mörkaste Småland…..som inte alls var mörk! (Då hade jag dessutom inte bjudit mig själv)   

En helg i december, upptäckte jag tomma rutor. Jag bjöd mig till dottern och till ett evenemang i Stockholm.  Häromdagen damp det ner två inbjudningar till samma helg.  

Denna helg är jag dubbelbokad på 3 ställen—vet ff inte vad jag ska välja.

Varför blir det så?????

Samtidigt vill jag tacka alla här på bloggen, som tänker på mig! och bjuder! Det känns skönt, att inte vara glömd!

Jag lovar bjuda igen när allt kaos är borta!!!

PS–det finns ff tomma helger!!!!!–DS